Skip to content

Trafność i poprawność w edukacji przedmedycznej

1 miesiąc ago

527 words

W ostatnich dziesięcioleciach wiedza naukowa zmieniła się diametralnie, niegdyś ustalone zasady naukowe zostały zastąpione przez bardziej wyrafinowane koncepcje i całkowicie nowe dyscypliny, a równolegle zaszły zmiany w praktyce lekarskiej i świadczeniu opieki zdrowotnej. W obliczu tych nowych realiów programy nauczania w szkołach medycznych musiały się dostosować. Jednak pomimo tych ogromnych zmian, w tym przenikania większości dziedzin medycyny przez biologię molekularną i komórkową oraz genetykę, wymagania dotyczące przyjęcia do szkoły medycznej pozostały praktycznie niezmienione od wielu dziesięcioleci. Jak na ironię, chociaż wielu dzisiejszych licealistów uczy się zaawansowanej nauki i matematyki, których moje pokolenie studiowało w college u lub szkole medycznej, amerykańskie szkoły medyczne nadal poświęcają cenny czas w przedklinicznych latach na biochemię elementarną, biologię komórki i genetykę. Mając do dyspozycji wiele nowych materiałów naukowych, wydziały szkół medycznych muszą starać się je dopasować do potrzeb studentów o bardzo różnych poziomach przygotowania do nauki. Presja na wykładowców prowadzących zajęcia przedkliniczne jest zintensyfikowana przez skrócenie programu przedklinicznego w wielu szkołach medycznych, aby umożliwić wcześniejsze wejście w program nauczania klinicznego. Jednocześnie wiele szkół medycznych, uznając wartość stypendium studenckiego, dodaje wymóg pogłębionego projektu naukowego, który musi również wpisywać się w czteroletni program nauczania.
Niektórzy widzą aktualne wymagania w zakresie nauk przedmedycznych – rok biologii, 2 lata chemii (szczególnie chemii organicznej), rok fizyki, aw niektórych szkołach rok matematyki – jako niezbędna rękawica, która zmniejsza pulę wnioskodawców. Niestety, obecne kursy college u spełniające wymagania rekrutacyjne nie są odpowiednio ukierunkowane na biologię człowieka; tematy poruszane na wielu kursach z chemii, fizyki, matematyki, a nawet biologii są tak bardzo oddzielone od ludzkich zasad biologicznych, że oferują niewielką wartość dla przedmedycznej – lub zaawansowanej ludzkiej biologii – ucznia i kradną czas i uwagę bardziej odpowiedniego przygotowania do nauki. Czy student, na przykład, naprawdę potrzebuje pełnego roku chemii organicznej, aby przygotować się do studiowania biochemii. Ponadto przedmedyczne kursy naukowe często nie są wystarczająco rygorystyczne, aby przygotować studentów do zajmowania się podstawowymi dla medycyny naukami na zaawansowanym poziomie molekularnym, jakie są obecnie wymagane. Powinniśmy oczekiwać wyższego standardu od studentów, którzy chcą kontynuować naukę w epoce, w której genomika i informatyka zrewolucjonizują naukę biomedyczną i opiekę zdrowotną.
Nikt nie kłóci się o więcej czasu w college u poświęconym kursom przedmedycznym; raczej popieram większą skuteczność i ściślejszą koncentrację na nauce, która ma znaczenie dla medycyny. Ponadto, ze względu na rosnącą powszechność języka wśród dyscyplin naukowych, a także dlatego, że ludzie są złożonymi organizmami, których dyskretne systemy są połączone misternie i szczegółowo w ciele i głęboko modyfikowane przez zewnętrzne wpływy, musimy nauczać w sposób odzwierciedlający tę złożoność i które stymulują studentów do syntezy informacji w różnych dyscyplinach. Niestety, zwracanie się do członków wydziału o podjęcie takiej syntezy sprzeciwia się odświętnej podziałowi dyscyplin na działowe silosy
[hasła pokrewne: camilla ząbkowanie, przychodnia komorowicka bielsko, weglan magnezu ]

0 thoughts on “Trafność i poprawność w edukacji przedmedycznej”

Powiązane tematy z artykułem: camilla ząbkowanie przychodnia komorowicka bielsko weglan magnezu